Szakdolgozatok – GDF BSc képzés

A BSc képzés bevezetését követően főként mérnök informatikus szakos hallgatókat konzultáltam a GDF-en. A más szakra járó hallgatókat külön jelöltem. Összesen 41-en voltak és 3 szakdolgozat 2 fős projektmunkában készült el. 3 szakdolgozat angol nyelven készült el.

2017

  • Kimmel G. K.: GanzInv – Egyedi igényeket kielégítő elektronikai alkatrész nyilvántartó rendszer
  • Marczell Zs., Singer M.: Közbeszerzési SzerződésNyilvántartó Rendszer (KNYR) és Közbeszerzési szerződésnyilvántartó (2 fős projekt)
  • Nagy L. A.: Edzőtermi nyilvántartó szoftver C# nyelven
  • Németh K. B.: Megyei labdarúgás Android
  • Schmidt A. Gy.: Tallymarks
GDF, diplomaosztó, 2017.03.25.
GDF, diplomaosztó, 2017.03.25.

2016

  • Bernot H. B., Simonics A.: AirHelgAnett (AHA) – ügyviteli szoftver légitársaság részére (2 fős projekt)
  • Nagy D. B.: SmartCar
  • Pataki I.: Sudoku algoritmusok implementálása és tesztelése
  • Rátai D. B.: Közösségi dinamikus képalkotás
  • Tövissy J. Zs.: Effectiveness Of Artificial Intelligence Behaviours In Complex Tactical Game Scenarios
GDF, tanévnyitó, Rátai D. Leonar3Do bemutatója, 2016.09.10.
GDF, tanévnyitó, Rátai D. Leonar3Do bemutatója, 2016.09.10.

2015

  • Garai I. G.: Java alapú beléptető rendszer
  • Lippai-Tari A.: Tankolás Budapest mobil alkalmazás v2.0
  • Mészáros N.: A* keresés oktatóprogramja
  • Pálinkás T.: A FittLife alkalmazás fejlesztése VB/MySQL környezetben
  • Schőn P.: Rendező algoritmusok bemutatása audiovizuális módszerrel
  • Szabó N., Tátrai J. N.: Szálkiosztó stratégiák optimalizálási lehetőségeinek elemzése (2 fős projekt)
  • Tunyogi Á.: Biztonságos kommunikációs és adminisztrációs alkalmazás
  • Zsedényi L.: RFID technológiák alkalmazása vállalati környezetben (GDF, informatikus közgazdász szak)
GDF, diplomaosztó, 2014.04.12.
GDF, diplomaosztó, 2014.04.12.

2014

  • Bagyura I.: Web alapú CRM-alkalmazás tervezése UML alapokon, Java nyelven
  • Fieszl G.: WebKincstár online befektetési portál megvalósítása Symfony keretrendszerben
  • Garancz L.: Matematikai tanulmányokat támogató program
  • Kovács A.: Raktárkészlet-feldolgozó és -nyilvántartó program készítése a Hajdúszováti Gabonaszárító, -tároló és Takarmánykeverő Kft. részére
  • Mazalin G.: Kétszemélyes snapszer
  • Szabára G.: Mobil alkalmazás fejlesztése fiktív étterem számára
  • Waldschmidt Z. K.: Webáruház fejlesztése Symfony keretrendszerben

2013

  • Földházi Á. G.: Ulti játékprogram fejlesztése Android mobil operációs rendszerre
  • Frányó G. B.: Könyvtári nyilvántartó program Java nyelven
  • Kis M.: Sudoku algoritmusok oktatóprogramja (GDF, általános szakmérnök szak)
  • Nagy T. G.: Android „Fogási napló” program és közösségi oldal
  • Takács R.: Java nyilvántartó program pulykák ipari neveléséhez
  • Vincze J.: Portlet fejlesztés Liferay keretrendszerben
  • Zsiga B.: Háromdimenziós weblapfejlesztés – Anaglif és 3D animált gif módszerekkel
GDF, diplomaosztó, 2013.11.16.
GDF, diplomaosztó, 2013.11.16.

2012

  • Agócs P. M.: ChildChess, sakkjáték gyerekeknek
  • Kállai M.: Mobilalkalmazások fejlesztése tanulmányi rendszerhez
  • Zentai N. Zs.: Multiplatformos 3D Motor – NZEngine
GDF, diplomaosztó, 2011.06.04.
GDF, diplomaosztó, 2011.06.04.

2011

  • Nádai G.: Web-alapú keretrendszer és elektronikus napló fejlesztése
  • Török Sz.: Multiplayer játék fejlesztése Android operációs rendszerre

2010

  • Uszkai R.: J2EE elosztott architektúrák

Erasmus+ program – PanKo

  • Fogadó intézmény: Panevėžys University of Applied Sciences, Faculty of Technological Sciences (Panevėžio Kolegija, PanKo)
  • Fogadó személy: Jovita Kaziukonytė, nemzetközi kapcsolatok koordinátora
  • Helyszín: Panevėžys, Litvánia
  • Erasmus+ oktatói mobilitás időtartama: 2017. szeptember 19-24.
  • 2 órás laborgyakorlat: S. Kaczur – Java and programming
  • 4 órás előadás: S. Kaczur – Distributed web applications in Java Server Pages platform
  • 2 órás laborgyakorlat: S. Kaczur – Database handling with Oracle

Az intézmény dékánja a tanszék összes oktatójával együtt fogadott. Kötetlen beszélgetést folytattunk a magyar és litván szakképzés és felsőoktatás azonos és eltérő elemeiről, sajátosságairól, az informatikus szakmák, szakok képzési programjairól és az intézmények finanszírozási, támogatási rendszeréről, valamint az oktató kollégák továbbképzési lehetőségeiről, publikációs kötelezettségeiről, óraterheléséről, munkaszervezési kérdésekről. Bemutatták az intézmény szerverparkját és a hallgatók számára biztosított hardver eszközöket. IT mérnök képzésre járó másod- és harmadéves hallgatók számára tartottam előadást és két laborgyakorlatot. Előre egyeztettük a Java programozáshoz kötődő haladó szintű témákat, amelyek a tervezési minták, elosztott alkalmazások rétegei közötti kommunikáció és objektumrelációs adatbázis-kezelés voltak. Látogatásom idejére esett egy városi szintű szakmai kiállítás a helyi sportcsarnokban. Ezen több oktató és hallgató mutatta be több standon, hogy hol tart valamilyen fejlesztésben, kutatómunkában a robotika, virtuális valóság, számítógépes grafika, mobil alkalmazás fejlesztés területén. Talán egy Expo állásbörzéshez hasonlítható legjobban a rendezvény, ami kiváló lehetőséget adott a támogatók, a partnercégek számára a potenciális munkaerő toborzására, „lehalászására”. Kiemelten hangsúlyozták a csoportos projektmunka jelentőségét és szerepeit, szimulálva egy valós szervezet működését, csoportok közötti és csoporton belüli kommunikációját, a munkaszervezési lehetőségeit.

Erasmus+ program, PanKo, 2017
Erasmus+ program, PanKo, 2017

Erasmus+ program – IPSantarém

  • Fogadó intézmény: Santarém Polytechnic Institute (IPSantarém), Management and Technology School, Department of Computer Science Quantitative Methods
  • Fogadó személy: João P. Samartinho PhD, tanszékvezető
  • Helyszín: Santarém, Portugália
  • Erasmus+ oktatói mobilitás időtartama: 2016. november 4-12.
  • Előadás (2 óra): A. Friedel – About facility, classroom and timetable management at DGC
  • 8 órás kurzus: S. Kaczur – Creating of the distributed web application OracleHR

Az egyetem 3800 hallgatója közül 1500 fő szakja/szakpárja kötődik alkalmazott informatikai területhez. Robotlaborukban – amit egy ember- és egy kutyaszerű robot őrzött – találtunk eredeti Roamer robotot, aminek egyik digitális utóda a Comenius Logo teknőce. Bemutatták a mikroelektronikai laborukat. Körbevezettek a FabLab területén, ahol precíziós lézervágó berendezéssel fa, fém és műanyag alapanyagokból, hosszas modellezéssel, tervezéssel játékok, alkatrészek és használati tárgyak készülnek, valamint a labor többféle fröccsöntő géppel, 3D nyomtatóval, tervezőszoftverrel is felszerelt. A kölcsönös tapasztalat csere egyrészt a létesítménygazdálkodáshoz, órarendkészítéshez kötődött, másrészt a programozási tantárgyak tematikái, egymásra épülésük, valamint a HW/SW elméleti és alkalmazott tantárgyainak kapcsolatai adták a vezérfonalat. Bemutattuk a Neptun tanulmányi rendszert és az ILIAS oktatási tartalommenedzsment rendszert és megismertük az általuk használt – hasonló funkcionalitású – Cigarra akadémiai rendszert. 8 órás kurzusom alatt JSP webalkalmazást terveztünk, fejlesztettünk, teszteltünk. A szakmai kérdések főként a biztonságos adatátvitel elméleti és gyakorlati megvalósíthatóságának lehetőségeihez kapcsolódtak. Megtekintettünk egy multimédia labort és egy informatika történeti kiállítást is. Látogatásunk idején az egyetem területén vendégeskedett a Champimóvel virtuális valóság szimulátor, és természetesen nem hagytuk ki a felfedezős, világmegmentős, csapatépítős, űrutazásos kalandjátékot.

Erasmus+ program, IPSantarém, 2016
Erasmus+ program, IPSantarém, 2016

Erasmus+ program – DGC

  • Fogadó intézmény: Gábor Dénes Főiskola (Dennis Gabor College), Informatikai Intézet
  • Fogadó személy: Geszti Zsófia, Erasmus+ koordinátor
  • Helyszín: Budapest, Magyarország

A GDF Informatikai Intézet intézetvezető-helyetteseként az alábbi Erasmus+ program tevékenységek kötődnek hozzám. Ezek részben tehetséggondozáshoz is kapcsolódnak.

3D Graphics Professional Days címmel két napos tudományos rendezvényt, nemzetközi konferenciát szerveztem két alkalommal, amelyeken előadásokat tartottam és alkalmanként kb. 40 oktató, hallgató, kutató vett részt és tartott angol nyelvű előadásokat/laborgyakorlatokat angol nyelven a felsorolt intézményeket képviselve. A SZTAKI-ban VirCA demo-n vettünk részt.

  • 2016. április 19-20., 3DGPD 2016 program, 15 előadó, DGC, UVT, Groupe ESAIP, MTA-SZTAKI
  • 2015. április 21-22., 3DGPD 2015 program, 12 előadó, DGC, UVT, TEI of Crete, MTA-SZTAKI
3D Graphics Professional Days, 2016, DGC
3D Graphics Professional Days, 2016, DGC
3D Graphics Professional Days, 2015, DGC
3D Graphics Professional Days, 2015, DGC

Application Development Technology 45 órás kurzust tartottam angol nyelven három egymást követő tanév tavaszi félévében (2014/2015, 2015/2016, 2016/2017) a GDF-en. A tematika haladó Java programozás és adatbázis-kezelő témakörökből állt össze. A tantárgyat felvette összesen 46 hallgató hat külföldi egyetemről, akik a teljes félévet Magyarországon töltötték.

Mobile Application Development és IBM DB2 tutorált kurzusokat tartottam angol nyelven a 2016/2017-es tanév tavaszi félévében a GDF-en.

Az International Day rendezvény szervezésébe bekapcsolódtam. A Logikus gondolkodásra nevelő Diákműhely anyagaiból tesztfeladatlapokat állítottam össze a nemzetközi nap játékos, közösségépítő programjához 2016-ban és 2015-ben.

International Day, 2016, DGC
International Day, 2016, DGC

Erasmus+ szakmai gyakorlatot töltött a GDF-en P. Hristov a UVT Computer Science PhD hallgatója. A 2015/2016-os tanév tavaszi félévében a Gábor Dénes Tehetségpont tagjainak 3D Technologies for Web címmel 30 órás diákműhelyt tartott. Ugyanebben a félévben a GDF-ről a UVT-n szakmai gyakorlaton vett részt Tövissy J. mérnök informatikus szakos hallgató és – többek között – Leonar3Do bemutatót tartott az oktatóknak/hallgatóknak. Szerveztem és koordináltam szakmai tevékenységüket. 1-1 szakmai cikk készült el munkájuk eredményeként.

Hallgatói mobilitásban töltött tevékenységeiket koordináltam, tantárgyfelvételükben, projektmunkáikban és kreditbeszámításukban segítettem mérnök informatikus szakos hallgatókat, szakmai kapcsolatot tartottam a külföldi intézményekkel.

  • 2015/2016-os tanév tavaszi félév, Varsányi D., TAMK, Finnország
  • 2014/2015-ös tanév őszi félév, Nagy L. A., Groupe ESAIP, Franciaország
  • 2013/2014-es tanév tavaszi félév, Kocsis Cs., Petyus F., Istanbul Şehir University (ISU), Törökország
  • 2012/2013-as tanév őszi félév, Tunyogi Á., Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden (OTH), Németország
  • 2011/2012-es tanév őszi félév, Kiss A., TAMK, Finnország
  • 2010/2011-es tanév őszi félév, Ágnecz G., OTH, Németország

 

Erasmus+ program – UVT

  • Fogadó intézmény: St. Cyril and St. Methodius University of Veliko Tarnovo (UVT), Department of Computer Systems and Technologies
  • Fogadó személy: Emiliyan G. Petkov PhD, tanszékvezető
  • Helyszín: Veliko Tarnovo, Bulgária
  • Erasmus+ oktatói mobilitás időtartama: 2015. november 27-december 4.
  • Előadás (2 óra): S. Kaczur – About the Educational Administrative System (Neptun) and Learning Content Management System (ILIAS) used at DGC
  • Előadás (2 óra): S. Kaczur – About the curriculum of Information Technology Engineer program used at DGC
  • 8 órás kurzus: S. Kaczur; A. Friedel – Development of mobile applications for Android and Windows Phone platforms

Az UVT a második legnagyobb bolgár egyetem. Szinte minden szakterületet lefedő képzési programokkal rendelkezik. Országos és nemzetközi hírnévnek örvend, és nemzetközi kapcsolatok széles skáláját tartja fenn. Többféle alkalmazott informatika képzést indítanak (szakképzés, BSc, MSc, doktori program). Jól felszerelt laborokkal rendelkeznek. Bemutatták 3D szkennerükhöz kötődő témakiírásaikat, projektjeiket. A két előadásunkon az egész tanszék részt vett. Nagyon érdeklődtek az integrált tanulmányi és tananyag rendszerek iránt, mert egyedi szoftvereket használnak. A IT mérnökképzés tantárgyainak tematikáit, választható szakirányait/specializációit is áttekintettük, összehasonlítottuk. A hallgatóknak közösen tartott kurzuson – Android és Windows Phone alapú – mobil alkalmazásokat terveztük és fejlesztettünk.

Erasmus+ program, UVT, 2015
Erasmus+ program, UVT, 2015

Erasmus+ program – Groupe ESAIP

  • Fogadó intézmény: Groupe ESAIP (École supérieure angevine en informatique et productique), ESAIP Graduate School of Engineering
  • Fogadó személy: Anne Cordier, Erasmus+ koordinátor
  • Helyszín: Angers, Franciaország
  • Erasmus+ oktatói mobilitás időtartama: 2014. november 24-30.
  • Előadás (2 óra): S. Kaczur – A. Friedel – About the Educational Administrative System (Neptun) and Learning Content Management System (ILIAS) used at DGC
  • 8 órás kurzus: S. Kaczur – Planning and implementing of the distributed web application OracleHRJSP

Az egyetem posztgraduális mérnöki iskola. Kiterjedt nemzetközi kapcsolatokkal rendelkezik, mert minden hallgatónak tanulmányai alatt egy tavaszi félévet külföldi Erasmus+ partnerintézményében kell töltenie. Kiválóan felszerelt infrastruktúra jellemzi. BSc és MSc szakjai: Számítástudomány és hálózatok, ill. Biztonság, környezetvédelem és ipari kockázatkezelés. A tapasztalat csere a tanulmányi eredmények adminisztrációs rendszereinek, valamint az e-Learning tananyag rendszerek kölcsönös bemutatásából és megismeréséből állt. A kurzusomon korszerű virtuális gépes környezetben – szerver oldali Java alkalmazásszerver beüzemelését követően – demó webalkalmazást terveztünk és fejlesztettünk. Ott tartózkodásunk idejére esett az egyetem által szervezett Green Code Lab Challenge nemzetközi 48 órás programozási verseny. Erre 5 fős QbeZone nevű csapatot készítettem fel a GDF mérnök informatikus szakon abszolvált hallgatói közül. Az intézmény oktatóival folytatott szakmai beszélgetés kutatási témáink kapcsolódási pontjaira fókuszált, kötődve a programozási versenyhez szükséges algoritmusok hatékonyságának elemzése szakterülethez.

Erasmus+ program, Groupe ESAIP, 2014
Erasmus+ program, Groupe ESAIP, 2014

Erasmus intenzív program – TAMK

  • Fogadó intézmény: Tampere University of Applied Sciences (TAMK)
  • Fogadó személy: Pirkko Varis, a Marketing tanszék vezetője és az IP nemzetközi koordinátora
  • Helyszín: Virrat, Tampere, Finnország

Ez a Lifelong Learning Programme Erasmus Intensive Programme (IP) rendezvény 2004-2014-ig minden év tavaszán megszervezett, közel két hétig tartó Erasmus intenzív program volt, amelynek a finnországi Tamperei Egyetem adott otthont. A főbb témakörei ezek voltak: online marketing, internet, IT alkalmazások, M-, E-, Online Business. A program tényleg nagyon intenzív, percre beosztott. A szakmai rész: délelőttönként a tanárok és hallgatók plenáris előadásokat tartanak, délutánonként a hallgatók 4-6 külön csoportban projektmunkát végeznek, utolsó napra került a projektmunkák eredményeinek bemutatása. Az élmény rész: városnézés, látványosságok Tampere és környékén, erdei túlélőtábor, szauna és csobbanás, sporttevékenységek, karaoke parti, állatkerti látogatás, és persze nem felejtjük el a „never, ever” jellegű dolgokat. Évente 8-12 országból, 10-15 felkészítő tanár és 40-50 hallgató vett részt. Én 2010-2014-ig öt IP-re készítettem fel 2-4 fős csapatokat, és három alkalommal (2010, 2012, 2014) részt vettem az IP-n. Az alábbiakban megtalálható az IP-re felkészített/résztvevő 16 hallgató neve, előadásuk címe, az én IP tevékenységem, és néhány fénykép (a kb. 4000-ből).

  • IP 2014: TRADIGME – Tradigital Media Marketing & Online Business with Social Media
  • időpont: 2014. március 30-április 10.
  • (Gyurok Sz., Tövissy J.) + Bakányi O. – About web accessibility – advices and good practices
  • előadás: Kaczur, S. – The efficiency of the algorithms for the finding prime numbers
  • előadás: Kaczur, S. – Friedel, A. – Talent management in Dennis Gabor Talentpoint
  • 8 órás workshop: Kaczur, S. – Friedel, A. – Logical game programs in Java Applet
Erasmus IP, 2014, TAMK
Erasmus IP, 2014, TAMK
  • IP 2013: DIGISOMEMAR – Digital, social and mobile media in marketing, internet and IT applications & management of M- and E-business
  • időpont: 2013. április 14-24.
  • Garai I. G., Zátroch Z., Zsiga B. – About 3D modelling and visualization
Erasmus IP, 2013, TAMK
Erasmus IP, 2013, TAMK
  • IP 2012: DIGISOMEMAR – Digital, social and mobile media in marketing, internet and IT applications & management of M- and E-business
  • időpont: 2012. április 15-26.
  • Ágnecz G., Takács R., Zentai N. Zs. – Hardware accelerated 3D/2D rendering
  • előadás: Kaczur, S. – Kállai, M. – Development of mobile applications – DGC mobilinfo
Erasmus IP, 2012, TAMK
Erasmus IP, 2012, TAMK
  • IP 2011: DIGISOMEMAR – Digital, social and mobile media in marketing, internet and IT applications & management of M- and E-business
  • időpont: 2011. április 10-21.
  • (Friedel A., Klausz T., Szűcs T.) + Kállai M. – Electra exam system
Erasmus IP, 2011, TAMK
Erasmus IP, 2011, TAMK
  • IP 2010: MOBILE AND INTERACTIVE MARKETING, IT FOR CONVERGENCE INTERNET MARKETING & eBUSINESS MANAGEMENT
  • időpont: 2010. április 11-22.
  • Nádai G., Sós B., Stiller R. – Content Management in Higher Education Based on Modern Web Technologies
Erasmus IP, 2010, TAMK
Erasmus IP, 2010, TAMK

Erasmus program – TEI of Crete

  • Fogadó intézmény: Technological Educational Institute of Crete (TEI), Department of Applied Informatics and Multimedia
  • Fogadó személy: George Papadourakis PhD, tanszékvezető
  • Helyszín: Iráklio (Heraklion), Kréta, Görögország
  • Erasmus oktatói mobilitás időtartama: 2008. szeptember 20-29.
  • Szakmai előadás az oktatóknak (1 óra): S. Kaczur – Practical application of dot transformations
  • Laborgyakorlat a hallgatóknak (6 óra): azonos témában

A Krétai Egyetem hallgatóinak kb. fele (2000 fő) kötődik az informatikai szakterülethez. Idén 700 elsőéves iratkozott be a TEI-re. Programozást több nyelven (Delphi, C++, C#, Java, PHP-MySQL), több féléven át is oktatnak, nem feltétlenül túlhangsúlyozva az objektumorientált szemléletet. Több oktatóval is beszélve egyértelművé vált, hogy a nyelvek gyakorlatban való alkalmazási lehetőségei sokkal jobban dominálnak, mint az itthoni oktatás keretein belül. A tematikákból látszik, hogy egymásra épülve több féléven át futó választható tantárgyak keretében is tanítanak programozási nyelveket. A programozás oktatásának nehézségei persze náluk is megjelennek, igyekeznek külső, ipari jellegű szoftverfejlesztő munkákkal, kutatómunkákkal motiválni a hallgatókat. A programozásból lemaradók számára külön felzárkóztató féléves kurzusokat indítanak. Idén 16 külföldi vendégoktatót fogadnak és közel 100 külföldi hallgató Erasmus hallgatói mobilitás keretében tölt az egyetemen egy-egy szemesztert, köztük van ebben a félévben 3 GDF-es hallgató is. A TEI oktatói rengeteget utaznak, sok-sok külföldi konferencián vesznek részt. Fogadó professzorom évente 8-10 alkalommal utazik külföldre, kb. 1,5-2 hónapot tölt évente külföldön. Elmondása szerint ez – a kollégáival összevetve – nem tekinthető kiugróan magas adatnak. A laborgyakorlaton a Cube is space Delphi projektet terveztük, implementáltuk, teszteltük – koordináta- és ponttranszformációkat, eseménykezelést, GUI építést, vezérlő felületet megvalósítva.

Erasmus program, TEI of Crete, 2008
Erasmus program, TEI of Crete, 2008